Flygbolagen dominerar på Svarta listan
Inställda och försenade flyg är de vanligaste ärendena på Svarta listan. Här är de tolv företagen med flest ärenden inom reseavdelningen.
- Travellink
31 ärenden som rör bland annat inställda flyg och flyg där resenärer nekats ombordstigning. Arn rekommenderar att företaget ersätter sina kunder med tillsammans 314 015 kronor. - Ryanair Ltd
25 ärenden som rör inställda och försenade flyg. Arn rekommenderar att företaget ersätter
kunderna med totalt 174 311 kronor. - Bravofly
23 ärenden som rör allt från inställda flyg till felaktiga återbetalningar. Totalt har kunderna krav på 222 044 kronor. - Wizz Air
14 ärenden som gäller försenade, inställda och nekade flygningar. Arn rekommenderar att kunderna ersätts med 135 525 kronor. - KLM Royal Dutch Airlines
13 ärenden som rör bland annat inställda flygningar. Totalt rekommenderar Arn att företaget ersätter kunderna med 116 487 kronor. - Thai Airways
Elva ärenden som bland annat rör inställda flygningar. Totalt rekommenderas företaget ersätta sina kunder med 131 076 kronor. - Qatar Airways
Nio ärenden som rör bland annat förstört bagage och inställda flyg. Arn rekommenderar att företaget ersätter sina kunder med tillsammans 96 462 kronor. - Turkish Airlines
Åtta ärenden som bland annat rör inställda flygningar och ersättning för hotell. Totalt rekommenderar Arn att företaget ska ersätta sina kunder med 87 545 kronor. - LOT Polish Airlines
Sju ärenden som rör bland annat försenade flyg. Arn rekommenderar att företaget ersätter kunderna med 69 805 kronor. - Lastminute.com
Sex ärenden som rör avbokningar och inställda flyg. Arn rekommenderar att företaget ersätter resenärerna med tillsammans 57 787 kronor. - Austrian Airlines
Sex ärenden som gäller inställda och försenade flyg. Arn rekommenderar att företaget ersätter kunderna med 68 865 kronor. - Norwegian Air Shuttle
Sex ärenden som rör inställda resor, försvunnet bagage och förseningar. Arn rekommenderar ersättning med 84 097 kronor.