Hoppa till innehållet
Fråga oss Fel på vara eller tjänst

Kartongen kvar vid reklamation

Publicerad

Fråga: Jag köpte en dator till min dotter i julklapp. Nu när jag går tillbaka och klagar på att det är fel på den (reklamerar) vägrar butiken att ta emot den eftersom vi inte har kartongen kvar. Kan butiken vägra att ta emot den?

Svar: Nej. Butiken ska ta sig an din reklamation oavsett om du har kartongen kvar eller inte. Vid öppet köp däremot kan butikerna kräva att du har kartongen kvar.

Läs mer om dina rättigheter på: http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.