Fråga: Jag har gjort en skönhetsbehandling som jag inte är nöjd med. Har jag rätt att få pengarna tillbaka.
Svar: Ja, det kan du ha men det beror på vad som utlovades och om salongen lämnade någon reservation för resultatet. Har behandlingen inte blivit den som utlovades och några reservationer inte lämnades har salongen rätt att få försöka göra om behandlingen. Är det inte möjligt, de inte lyckas eller du har något särskilt skäl att avvisa ett försök till avhjälpande har du rätt att få dina pengar tillbaka. När man ska göra en skönhetsbehandling är det viktigt att man kontrollerar salongen som man tänker anlita och deras villkor. Det finns ännu inte någon konsumentlagstiftning som är tillämplig eller några krav på den som ska utföra tjänsten. Läs mer på http://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/kopa-tjanster/skonhetsbehandling
Det här är Råd & Röns frågespalt
Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt.
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.